Dziecko w rodzinie - pierwsza część tetralogii Jak kochać dziecko (wyd. I 1918), to jedno z najważniejszych dzieł w spuściźnie pedagogicznej J. Korczaka. Powstało w czasie I wojny światowej, a dotyczy najprostszych i najbardziej uniwersalnych wymiarów ludzkiego życia. Korczak pisze tu o rodzeniu dzieci, pielęgnowaniu dzieci, wychowaniu dzieci i o mądrej miłości do dzieci. Uczy takiego patrzenia na dziecko, by dostrzec i zrozumieć jego potrzeby. Karmienie piersią, kłopoty z ząbkowaniem, choroby dziecięce, rozwój fizyczny dziecka - to tylko niektóre problemy, którymi się zajmuje. Książka wyjątkowa, napisana prostym, obrazowym językiem, z mnóstwem odniesień do praktyki lekarskiej Korczaka. Obowiązkowa lektura dla młodych mam, ojców, opiekunów i dla wszystkich, którym dobro dziecka nie jest obojętne.
UWAGI:
Na podstawie wyd.: Dzieła t. 7, 1993.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały - jak słuchać, żeby z nami rozmawiały Tytuł oryginału: "How to talk so teens will listen and listen so teens will talk ".
AUTOR:
Faber, Adele
POZ/ODP:
Adele Faber i Elaine Mazlish ; tłumaczyła Beata Horosiewicz.
W swojej nowej książce autorki poruszają typowe problemy wieku dorastania, piszą o zagubieniu, o pragnieniu akceptacji, o młodzieńczym buncie, przekorze i potrzebie decydowania o sobie, jaką odczuwają prawie wszystkie nastolatki. Poruszają także kwestie związane ze zmianami obyczajowymi, przedwczesnym zainteresowaniem seksem, łatwym dostępem do narkotyków, niebezpieczeństwami związanymi z szerokim dostępem do mediów. Książka powstała na podstawie wielu zajęć i spotkań, jakie autorki przeprowadziły z nastolatkami i ich rodzicami.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały - jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły Tytuł oryginału : "How to talk so kids will listen and listen so kids will talk ".
AUTOR:
Faber, Adele
POZ/ODP:
Adele Faber i Elaine Mazlish ; z posłowiem "Następne pokolenie" Joanny Faber ; tłumaczyły Mariola Więznowska, Beata Horosiewicz.
Praktyczne ćwiczenia i wskazówki ułatwiające opanowanie sztuki komunikowania się z dziećmi - i. nie tylko z nimi - sprawiają, że książka jest przeznaczona dla każdego, kto chciałby lepiej rozumieć i mądrzej kochać dzieci oraz być przez dzieci kochanym i rozumianym. Nowe wydanie poszerzone o posłowie "Nowe pokolenie", które napisała Joanna Faber, córka jednej z autorek. Wychowana według metod przedstawianych w książce dzieli się doświadczeniami z dzieciństwa i wraz z rodzicami podejmuje wyzwania nowych czasów, szukając nowych rozwiązań.
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały : poradnik przetrwania dla rodziców dzieci w wieku 2 - 7 lat Tytuł oryginału : "How to talk so little kids will listen, ".
AUTOR:
Faber, Joanna.
POZ/ODP:
Joanna Faber i Julie King ; ilustracje Coco Faber, Tracy Faber i Sam Faber Manning ; tłumaczyła Beata Horosiewicz.
Jak poradzić sobie z maluchem, który nie chce myć zębów, odmawia jedzenia warzyw lub rozrzuca książki po całym pokoju? Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały to kompendium wiedzy dotyczącej wychowania dzieci w wieku 2-7 lat. Autorki, Joanna Faber (córka Adele) i Julie King dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, a także wyciągają wnioski z wielu rozmów z rodzicami i specjalistami i za pomocą autentycznych historii oraz komiksów znanych z poprzednich tytułów w serii dostarczają szeregu praktycznych narzędzi i wskazówek, jak się komunikować, rozmawiać i rozwiązywać trudne sytuacje, nie ignorując przy tym potrzeb dziecka ani swoich.
UWAGI:
Na okładce: Nowe historie i strategie działania oparte na światowym bestsellerze "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły".
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku : wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens
Czy szkoła może stać się miejscem realnie przygotowującym dzieci do życia we współczesnym świecie? Jaki model edukacji wybrać dla swojego dziecka? Co zrobić, żeby nauka nie nudziła? Czy warto interesować się alternatywnymi metodami edukacji? Jak uniknąć u dziecka lęku przed porażką? To tylko kilka z wielu pytań, na które wyczerpująco, ale też w fascynujący sposób odpowiada Mikołaj Marcela. Odważnie mówi o problemach polskiej szkoły. Bazuje na wiedzy praktycznej, najnowszych badaniach i własnym doświadczeniu.
UWAGI:
Bibliografia na stronie [271].
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 000667 od dnia:2024-04-05 Powinna być zwrócona w dniu dzisiejszym.
Po co waszym dzieciom edukacja i jakiej edukacji wymaga od nas wszystkich przyszłość? Jak uczy się mózg dziecka? Od czego zależy motywacja wewnętrzna? Jak tworzyć dzieciom warunki do uczenia się? Jak rozwijać potencjał waszych dzieci? Jak przejść od kultury nauczania do kultury uczenia się w szkole i w domu? Jak uczyć dzieci szczęścia? Co ma wspólnego miłość bezwarunkowa z edukacją? I w końcu dlaczego i jak rodzice mogą zmieniać edukację swoich dzieci?Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem nie tylko odpowiada na te i wiele innych pytań. Prezentuje także praktyczne i proste do wprowadzenia w domach oraz szkołach rozwiązania, dzięki którym wasze dzieci same będą się chciały uczyć i rozwijać. Pozwolą one wam i waszym dzieciom inaczej spojrzeć na edukację i dostrzec w niej to, co naprawdę istotne - a na co obecnie niemal zupełnie nie zwraca się uwagi w systemowym procesie edukacji. Mikołaj Marcela daje wskazówki, jak pomóc uczniom stać się szczęśliwymi i przekonanymi o własnej wartości ludźmi, którzy z nadzieję patrzą w przyszłość. Po lekturze tej książki nie będzie wam już nigdy straszne ani zdalne nauczanie, ani powrót waszych dzieci do publicznej szkoły, ani myśl o zmierzeniu się z edukacją domową. Przede wszystkim jednak przestaniecie toczyć z dziećmi nieustanne spory o naukę i nie będziecie już musieli z nimi wariować.
UWAGI:
Na okładce: Edukacja, w której dzieci same chcą się uczyć i rozwijać. Bibliografia na stronie 301-[302].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Jak się dogadać z nastolatkiem? Tytuł okładkowy: "Jak się dogadać z nastolatkiem? : BEZ kazań, moralizowania i na każdy temat!". Tytuł oryginału: "Fourteen talks by age fourteen, ".
AUTOR:
Icard, Michelle.
POZ/ODP:
Michelle Icard ; przełożył Maciej Jakub Jabłoński.